مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» نحوه ایجاد نمودار ون در پاورپوینت

نحوه ایجاد نمودار ون در پاورپوینت

چگونه در پاورپوینت نمودار ون ایجاد کنیم؟

چند بار مجبور شدید داده های خود را با ارائه پاورپوینت توضیح دهید و نتوانستید بهترین راه را برای انجام آن بیابید؟ برای کمک به شما در این مورد به راحتی و به سرعت، در این پست نحوه درج یا ایجاد نمودار Venn در پاورپوینت و همچنین تاریخچه و اجزای آن را توضیح خواهیم داد .


نمودار ون چیست و چه کاربردی دارد؟

نمودارهای ون نمایش های گرافیکی هستند که عمدتاً در تئوری مجموعه ها استفاده می شوند. آنها به صورت بصری نشان می‌دهند که چگونه دو یا چند عنصر در گروه‌هایی مرتب شده‌اند، جایی که هر یک از آنها معمولاً با یک شکل هندسی، عمدتاً یک دایره یا یک بیضی نشان داده می‌شوند.

آنها معمولاً برای نشان دادن منطق و رابطه بین عناصر مختلف رشته هایی مانند ریاضیات، زبان شناسی، علوم کامپیوتر، تجارت و سایر زمینه های آموزشی استفاده می شوند.

در اینجا نمونه ای از نمودار ون آورده شده است:

نحوه ایجاد نمودار ون در پاورپوینت

هر آنچه باید درباره لینوکس بدانید: مقدمه ای برای مبتدیان مطلب مرتبط هر آنچه باید درباره لینوکس بدانید: مقدمه ای برای مبتدیان

همانطور که قبلاً بیان کردیم، هر دایره نشان دهنده دسته های مختلفی از اطلاعات است که در ناحیه ای به نام "تقاطع" دمیده می شوند. بخش همپوشانی نمودار ون به نقاط مشترک بین این دو دسته اشاره می کند.


تاریخچه نمودارهای ون

برای دانستن منشأ نمودار ون باید به قرن یازدهم میلادی برگردیم. به گفته چندین مورخ، این رامون لول، فیلسوف و منطق دان مایورکا بود که برای اولین بار از نموداری با ساختار مشابه استفاده کرد. 

با این حال، مفهوم نمودار ون همانطور که امروزه می شناسیم، نتیجه انتشاری در مجله علمی فلسفی به نام «درباره بازنمایی مکانیکی و نموداری گزاره ها و استدلال» توسط منطق دان جان ون در سال 1880 است.

آیا این جان ون بود که اولین بار این اصطلاح را ابداع کرد؟ ون از این نمودارها به عنوان "دایره های اویلر" یاد می کند، زیرا او از نمودارهای لئونارد اویلر ریاضیدان سوئیسی الهام گرفته است. اولین باری که نام "نمودارهای ون" در کتاب "بررسی منطق نمادین" منتشر شده در سال 1918 توسط فیلسوف کلارنس ایروینگ لوئیس به کار رفت.

بنابراین، در طول دهه ها، این مفهوم توسط متخصصان دیگر در این زمینه، مانند دیوید دبلیو هندرسون، جرولد گریدز، چارلز ای. "چیپ" کیلیان، کارا دی. ساواژ و پیتر هامبورگر توسعه یافت و ساده شد.


اجزای نمودار ون

هنگام توضیح یک نمودار ون، مهم است که اجزای مختلف ساختار آن را بدانید:

  • اتحاد. اتصال. این ترکیبی از تمام دایره های موجود در نمودار است.
  • تنظیم. هر یک از عناصری که می خواهید در نمودار ون نشان دهید.
  • تقاطع. به عناصری اشاره دارد که بین دایره های مختلف همپوشانی دارند. به آنها "زیر مجموعه" نیز می گویند.
  • تفاوت متقارن همه چیز است به جز تقاطع بین مجموعه ها.
  • مکمل نسبی این تفاوت بین یک مجموعه A و یک مجموعه B یا به عبارت دیگر، بخش جداگانه یکی از اشکال است که در تقاطع قرار نمی گیرد.


ایجاد یک نمودار ون از ابتدا

اکنون می خواهیم ببینیم که چگونه نمودار ون خود را از ابتدا تا انتها بسازید. شما فقط باید این مراحل را دنبال کنید. شما در کمترین زمان اینفوگرافیک خود را خواهید داشت!

ابتدا روی Insert > Shape کلیک کنید و سپس "Circle" را انتخاب کنید. اکنون برای ایجاد یک دایره کلیک کرده و بکشید. سعی کنید آن را در یک طرف (نه در مرکز اسلاید) قرار دهید. سپس این شکل را کپی کرده و آن را پیست کنید تا دو دایره داشته باشد. دومی را کمی روی اولی قرار دهید:

نمودارهای ون در PPT

برای رنگ آمیزی یک دایره، آن را انتخاب کنید، به Format > Shape Fill بروید و سپس رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید. در مثال ما رنگ صورتی را انتخاب کرده ایم.

پس از اتمام، ما نیاز داریم که آنها کمی کمرنگ باشند تا بخشی که در آنها مشترک هست برجسته شود. گزینه "Transparency" را در Shape Fill > More Fill Colors پیدا خواهید کرد. همین کار را با هر دو دایره انجام دهید.

درج نمودار ون در پاورپوینت

برای اینکه داده های خود را برای مخاطبان قابل فهم تر کنید، می توانید از متن یا نمادها در داخل یا خارج از اشکال استفاده کنید. برای درج یک متن، فقط روی Insert > Text Box کلیک کنید. حالا کلیک کنید و بکشید تا کادر متن رسم شود. در نهایت فقط متن را تایپ کنید. پس از اتمام، می توانید فونت یا رنگ را تغییر دهید، درست مانند مثال زیر:

نمونه ای از نمودار ون در پاورپوینت




فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده